Odpowiednie nastawienie do klienta
- Opublikowany przez Damian
- 6 czerwca 2013
- 1 Komentarz
- Doradca Handlowy, Doradca Klienta, Handlowiec, praca, pracy, Sprzedawca, sprzedaż
Praca w zawodzie doradcy handlowego w Bielsku-Białej nauczyła mnie bardzo wiele – cierpliwości, opanowania, radzenia sobie w trudnych sytuacjach i umiejętności podejmowania szybkich i w miarę dobrych decyzji. Tym, co uważam jednak za najcenniejszą umiejętność zdobytą podczas 6 lat pracy w doradztwie jest zdolność do rozpoznawania charakterów klientów i umiejętność zastosowania w stosunku do nich odpowiednich działań przynoszących jak najlepsze efekty.
Chyba nikomu nie muszę mówić, że jak każda osoba jest inna, tak i każdy klient jest inny i wymaga innego rodzaju metod sprzedażowych i manipulacyjnych służących do uzyskiwania oczekiwanych przeze mnie reakcji. Najciekawszym rodzajem klientów, który udało mi się wyodrębnić spośród setek potencjalnych nabywców, z którymi miałem do czynienia, są klienci, na których najlepiej działa brak zainteresowania i pokazywanie im, że są jedynie jednymi z wielu klientów, z którymi się spotykam. Wiem, że trudno sobie to wyobrazić, jednak naprawdę istnieje niewielka grupka osób reagujących dopiero na zauważalne lekceważenie. Takich osób jest niezmiernie mało, jednak od czasu do czasu zdarza mi się spotkać taką „perełkę”, doradca handlowy Bielsko-Biała.
Wśród klientów, z którymi dane mi jest się spotkać, największą grupę stanowią osoby niezdecydowane, które potrzebują odpowiedniego „kopa werbalnego”, który zachęci ich do podjęcia decyzji o kupnie produktu. W ich przypadku nierzadko muszę się nieźle napracować by uzyskać to, co chcę. Najlepsza grupą są oczywiście osoby, które od początku są zainteresowane zawarciem umowy kupna-sprzedaży.
1 Komentarz