Jak dobrze doradzić klientowi?
- Opublikowany przez Damian
- 27 lutego 2017
- 1 Komentarz
- Doradca Handlowy, Handlowiec, klient, praca, sprzedaż
W dzisiejszych czasach sprzedaż to nie tylko słupki które się zgadzają. Pojęcie sprzedaży jest bardziej szeroko pojęte. Nie chodzi tylko o to, żeby opchnąć towar. Sprzedaż powinna być planowana długoterminowo. Kadra managerska zachodzi w głowę, jakie działania powinni podejmować Handlowcy, żeby klienci firmy do nich wracali.
Sukces sprzedażowy polega na ciągłej sprzedaży, a nie na jednorazowym epizodzie. Nie sztuką jest wcisnąć produkt klientowi. Sztuką natomiast jest sprawić, aby nasz klient stał się lojalnym klientem i regularnie powracał do nas z chęcią zakupu. Bardzo istotne jest to, żeby klient chciał kupić właśnie od nas, a nie od konkurencji, której na rynku przecież cała masa. Jak sprawić zatem, żeby klienci kupowali właśnie od nas?
Przede wszystkim musimy wzbudzić sympatię u kupujących. Sami z autopsji przecież wiemy, że o wiele chętniej kupujemy od osób, które polubimy. Takim osobom dajemy również szansę wypowiedzieć się do końca, a na spotkanie sprzedażowe zawsze wygospodarujemy czas, bo najzwyczajniej w świecie chętnie spędzamy czas z osobami, które lubimy.
Kolejną cechą charakteryzującą dobrego Sprzedawcę jest umiejętność “wejścia w buty” klienta. Doradca Handlowy powinien dobrze zrozumieć konsumenta i jego potrzeby, żeby móc zaproponować najlepsze rozwiązanie. Ważne jest indywidualne podejście, bo ono pozwala spojrzeć na każdego klienta z indywidualnej strony, dokładnie go zrozumieć, po czym jak na talerzu zaproponować najlepsze dla niego rozwiązanie. Klient bowiem, chce czuć się potraktowany wyjątkowo. Szablonowe podejście do każdego klienta z góry skazane jest na niepowodzenie.
1 Komentarz